Fortnite Taart

Mijn zoon is helemaal gek van Fortnite. Het thema van zijn verjaardagstaart dit jaar was dus ook niet moeilijk om te bedenken: Fortnite

Ik heb twee taarten gebakken: een biscuittaart met een vulling van vanille botercrème en een chocoladetaart met een duopenottivulling. De taarten heb ik afgesmeerd met botercrème met een lichte vanillesmaak.
  
De taart is bekleed met donkergrijze rolfondant. De Fortnite afbeelding heb ik laten drukken op een frostingsheet. Om de taart wat versiering te geven heb ik van fondant prikkeldraad gemaakt en als versiering op de taart gelegd.Tip: op deze manier kun je ook eventuele oneffenheden verbergen. 

Ik vond de taart persoonlijk nog wat kaal. Ik heb toen bomen van fondant gemaakt. De grootste boom heeft als basis een ijshoorntje. Deze heb ik bekleed met een lap fondant. Met een schaar heb ik inkepingen in het fondant geknipt waardoor het lijkt op een echt dennenboompje. De kleine boom is een kegel van fondant. Ook hier heb ik het fondant ingeknipt. 

De #1 heb ik met crisco op de taart geplakt. Wil je zeker weten dat je versieringen vast zitten op je taart,dan kun je beter tylo gebruiken. Ik heb van grijs fondant rotsen gemaakt en daar kaarsjes ingestoken. Zonde als op een lekkere taart klodders kaarsvet liggen.

Eet smakelijk!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Rainbow Cupcake Traktatie

Recept Royal Icing